Fotografia reklamowa działa na odbiorcę

30 stycznia 2014 1 przez admin

Fotografia reklamowa działa na odbiorcę znakomicie. Wpływa na odbiór rzeczywistości oraz zachęca do zakupów.

Fotografia reklamowa zapada w pamięć i sprawia, że konsument ma ochotę na dany zakup lub absolutnie jej nie ma. Potrafi oburzać, zachwycać, odrzucać, wywierać pozytywne lub negatywne wrażenie – czasami szokuje i taka jest siła jej przekazu. Siła rażenia fotografii reklamowej jest ogromna. Wiemy o tym doskonale jako konsumenci. Fotografia reklamowa może być dziełem sztuki – zachęca, kreuje rzeczywistość, budzi pragnienia. Taką fotografię potrafią zrobić jedynie profesjonaliści.

Laik nie jest w stanie tak operować światłem oraz obiektem, aby stworzyć dobrą, profesjonalną fotografię reklamową. Często portret modelki czy modela oraz hasło reklamowe tworzą spójną, zapadającą w pamięć całość.